Lehull a lepel – a részletekről
szeptember 13, 2012
Húsz éves a Knaus Magyarországon
március 25, 2013

Amint azt ebben a blogban már többször bizonyítottuk, lakókocsizni nemcsak nyáron lehet. A magyar lakókocsis, és lakóautós közösségek a hűvösebb idő beköszöntével rendszerint melegvízű fürdőink közelébe szerveznek találkozókat, hiszen Nyírbátortól Bükfürdőig számos termál kemping vár bennünket.

Mi a legutóbbi lakózáshoz mégis inkább kirándulós helyet kerestünk. A megunhatatlan Börzsönyre esett választásunk, annak is a keleti felén, Diósjenőn ütöttük fel táborunkat.

A nyári balatoni és horvátországbeli zsúfoltság után üdítően hatott ránk a jenői kemping üressége. Bár a faházakat a hétvégére két kisebb társaság is bérelte, a kemping részen csak mi voltunk. A személyzet segítőkészsége (térképet is adtak) és a hely gyönyörű fekvése (közvetlenül az erdőszélen) feledtette velünk a néhol még felújításra szoruló állapotokat.

Szeptember végét írtunk ekkor, és hajnalban 1 fokig süllyedt a hőmérséklet. Nem hiába állítottuk fel a fűthető elősátrat, szükség volt a megnövelt fűtött térre: reggelizésnél is jól jött, meg az esti beszélgetéseknél is.

Fontos technikai tapasztalattal is gazdagodtunk: mivel egyszerre ment a fűtés, a hőlégbefúvó, a hütőszekrény, a bojler, és mindeközben nem tekertük le teljesen a hosszabbítóról a kábelt, a szigetelés megolvadt, a vezetékek szétégtek és a biztosítékot levertük. Szerencsére nem történt nagyobb baj, egyetlen hosszabító volt a tanulópénz.

Tagadhatatlan tény, hogy hűvösebb időben macerásabb a kempingezés, mint a nyári melegben. Mi mégis úgy találtuk, hogy megfelelő felszereléssel megéri a fáradtságot, mert semmihez nem fogható természet közeli élményt ad. A kempinges élet pedig alapvetően ugyanolyan, mint nyáron: a nők főznek és trécselnek, a férfiak szerelnek, a gyerekek szabadon garázdálkodnak.

Szombaton bő hat órát kirándultunk, (ez kisgyerekekkel nem kis teljesítmény). Nem jutottunk fel a Csóványosra, és még a Kámor-csúcsra sem, de a Závoz-tetőről gyönyörű kilátásban gyönyörködhettünk.

Este a kempingben felavattuk az új bográcsot, aztán másnap már csak egy biciklizésre maradt erőnk a faluban.