GINOP-6.1.5-17 – Munkahelyi képzések támogatása nagyvállalatok munkavállalói számára

Munkahelyi képzések a Knaus Tabbert Kft. munkavállalói számára

A KNAUS TABBERT Kft. munkavállalói között is találhatóak olyan munkavállalók, akiknek képzettsége, képzettségi szintje elmarad a huszonegyedik században hasznos vagy szükséges szinttől. Mint minden munkaadónak, a jövőben Társaságunknak is egyre több szakmailag képzett, rész-szakmai képességekkel, valamint a kereskedelmi- és csapatmunka tevékenységhez szükséges fejlett társas- és egyéni kompetenciákkal rendelkező munkaerőre lesz szüksége. Korábbi felméréseink során munkavállalóink 94%-a jelezte igényét a szakmai fejlődésre, 97%-uk pedig az egyéni- és társas kompetenciák, kommunikációs- és konfliktuskezelő képességek fejlesztésének igényét jelezte. Teljes képzési tervünket a munkavállalók körében végzett igényfelmérésre alapoztuk.
A képzés főként a hátrányos helyzetű munkavállalók digitális kompetenciafejlesztésére irányul, alapszintű készségek elsajátítását tesszük lehetővé, melyek a mai munkaerőpiacon szinte elengedhetetlenek. A munkavállalók általános és szakmai ismereteinek bővítését célozzák, beleértve azokat a belső képzéseket, amelyek hozzájárulnak a folyamat és teljesítménymenedzsmenthez, a munkavégzés támogatásához, üzleti modell fejlesztéséhez, elektronikus ügyintézéshez, adatelemzési képességek javításához.

A képzések megnevezése

  • Építő- és anyagmozgató gép kezelője
  • Faipari gépkezelő és a Lakóautó/Lakókocsi szereléshez kapcsolódó tevékenységek belső képzések
  • Kommunikációs, Organikus szervezetkialakítási, Krízis-management és LEAN alapkompetenciák vezetők számára
  • Alapszintű problémakezelési, valamint kommunikációs, és konfliktuskezelési készségek fejlesztése közép- és művezetőknek
  • Együttműködés fejlesztése – csapatépítés dolgozóknak
  • Szolgáltatás fejlesztése – személyes hatékonyság fejlesztése
  • Német nyelvi képzés
  • Önállóan használom az informatikai eszközömet – IKER 2.

A projekt időtartama: 2019.02.15 – 2020.12.14.

A pályázati összeg: 62.880.000 forint.

A képzés részleteiről, ezen az aloldalon több alkalommal további tájékoztatást nyújtunk a képzés időtartama során

 

Fényképgaléria

 

Projekt szakmai beszámoló 2019.06.13.

A Knaus Tabbert Kft. munkavállalói számára eddig  9 képzést indítottunk el; 2 db Alapszintű problémakezelési, valamint kommunikációs, és konfliktuskezelési készségek fejlesztése képzést összesen 30 fő részvételével,  6 db Együttműködés fejlesztése – csapatépítés  összesen 72 fő részére, valamint  1 db Kommunikációs, Organikus szervezetkialakítási, Krízismanagement és Lean alapkompetenciák képzést 13 fő részére. Eddig 115 fő képzésbe vonását valósítottuk meg, mely a teljes projektre vállalt létszám több, mint 38%-a.

Együttműködésben a Rétsági Foglalkoztatási Hivatallal két tájékoztató előadást tartottunk a potenciális célcsoporttagoknak, felhívást tettünk közzé a honlapunkon az álláskeresési járadékon lévők/elmúlt egy évben közfoglalkoztatott illetve inaktív státuszban lévő külsős résztvevők IKT képzéseinkre toborzásához, azonban megfelelő létszámú résztvevő hiányában az IKT képzést nem tudtuk a tervezett időben megkezdeni.

A német nyelvi képzés indításához a nyertes nyelviskolával a képzés előkészítését megkezdtük, azonban a képzés megkezdését a nyári szabadságolások miatt őszre halasztjuk.

A már lezárult képzések során a munkavállalók elégedettsége 80-100% közötti értéket mutat, hatékonynak tartják a szervezett képzéseket és jelezték igényüket további személyi fejlesztésre. A képzéseket mindenki befejezte, a tanúsítványt mindenki megszerezte.

Együttműködés fejlesztése – csapatépítés tréning a csapatépítés új módon történő megközelítése, amely a kis szigetek leépítésének eszközével fokozza a résztvevők közötti együttműködést, valamint új önismereti tudáshoz jutnak a részvevők, amit a későbbiekben alkalmazni tudnak vállalati közegben is a kommunikációjuk és vezetési képességeik fejlesztésére.

Kommunikációs, Organikus szervezetkialakítási, Krízismanagement és Lean alapkompetenciák képzés során a krízisek szerepét, feladatát, és értékét a fejlődésben, illetve Lean alapkompetenciákat fejlesztünk, amely hatékonyságnövekedést eredményez a termelésben.

Gyakorlatias, és a cég problémáira, működésére kiélezett konfliktuskezelési  és szolgáltatás – személyes hatékonység fejlesztésre irányuló tréningeken a résztvevők elsajátítottak vezetési alapismereteket (felelősségvállalás, delegálás, konfliktusok felvállalása, kommunikáció, motiváció, stb.), mely azt eredményezi, hogy ezután sokkal bátrabban, nagyon önbizalommal tudják ellátni feladataikat.

Az eddigi képzések elvégzésével a projekt célja teljesül, a munkavállalók munkahelyi készségei és kompetenciáinak javulnak, mely hozzájárulhat a vállalkozás piaci versenyképességének növekedéséhez.

Projekt szakmai beszámoló 2020.07.10.

2020. február 15-én kezdődött projektünkben a tervezett 40 képzésből 31 képzést 480 fő részére sikerrel megvalósítottunk. A bevont munkavállalóink minden tagja sikeresen teljesítette a képzés elvárásait és ezzel 100%-al tudtuk teljesíteni a projekt során tanúsítványt szerzett résztvevők indikátorát. 98 nő és 193 férfi került bevonásra cégünk munkavállalói közül. Elégedettségi kérdőívek alapján a képzések sikeressége 4,8 átlag feletti.

A személyiség- és készségfejlesztő képzéseink mellett megvalósítottunk a projekten belüli első szakmai képzésünket is: A Faipari gépkezelő és a Lakóautó/Lakókocsi-szereléshez kapcsolódó tevékenységek című szakmai belső képzésen 100 fő munkavállalónk vett részt. Továbbképzés célja a következő kompetenciák elsajátítása volt:

  • Munkahelyi alapkompetenciák kialakítása
  • A lakóautó- és lakókocsiszereléssel kapcsolatos alapkompetenciák kialakítása
  • Általános rálátás a Knaus gyár teljes gyártási folyamatára (Függetlenül a dolgozó konkrét munkakörétől)
  • Az egyes részlegek közötti kommunikáció kialakítása
  • Az egyes részlegek fejlesztése a visszajelzések, hozzászólások és segítő kérdések által, melyet a résztvevők tesznek fel a képzés során
  • Előadási technikák megismerése, és a dolgozókkal egyfajta jövőkép láttatása, mely a karrierjüket tudatosan építőknek valódi lehetőség lehet az üzemben
  • Problémafelismerő és megoldó gondolkodásmód meghonosítása
  • Problémamegoldási technikák készség szintű elsajátítása
  • Váratlan helyzetekre való felkészülés, ezek kezelése
  • A sokszor csak egyemberes területek megosztása, redundánssá tétele

Munkavállalóink személyes- és szakmai kompetenciái nagy mértékben fejlődtek a projekt segítségével, ami hozzásegíti cégünket az előnyös piaci helyzet megtartásához és a további fejlődéshez.