Egy kiállítás képei
szeptember 1, 2012
Őszi lakókocsizás a Börzsönyben
október 19, 2012
Show all

Dél-dunántúli túránk baráti körben felszította a lakóautó kontra lakókocsi vitát. Erről a témáról sokan sok helyen megemlékeztek már, mi magunk a “Mi a különbség?” című 2011.06.13. posztban (http://utinaplo.postr.hu/mi-a-kulonbseg-) jártuk körül a kérdést.

Az orfűi és balatoni kirándulást egy Weinsberg Carabus 541 MQ típusú lakóautóval tettük meg. Ez tulajdonképpen egy Fiat Ducato átalakított változata. Mi a legkisebbel voltunk, 2,0l, Multijet 115 Light, 85kw/115LE, természetesen dízel. Nem tudtam, mennyit fogunk menni és mennyit ehet a kocsi, így kétszer tankoltam, először induláskor és egyszer valahol Kaposvár környékén. A fogyasztását egészen pontosan nem mértem le, de biztosan nem érte el a tíz litert, pedig mentünk vele mindenhol, városban, pályán gyorsan, országúton is, és szinte végig ment a klíma is. A kilométerórába 180 km/h van ugyan írva, de a legnagyobb sebességet a gyár is csak 140-150 km/h-ban adja meg. Velem az autópályán előfordult, hogy nem figyeltem és máris 140-el mentünk, lehet vele haladni rendesen. Teszteltem a váltót is és a motort is, mikor Pécs belvárosát toronyiránt a hegyen át egy nem mindennapi emelkedőn hagytuk el és úgy mentünk Orfűre. Szóval jó kis járgány.

A teljes hossza 541cm, magasság: 258cm, szélesség: 205cm. Mondjuk nem alacsony, úgyhogy személyautónak épített garázsba nem nagyon fér be, de mélygarázsba, ha a bejárati tábla ezt jelzi, lehet. Ez igen praktikusnak bizonyulna a ki- és bepakolásnál, mondjuk egy társasházi indulásnál és biztonságérzetünket is jelentősen fokozhatja, hogy indulás előtti éjszaka a mélygarázsban áll a telepakolt autó.

Mi ketten utaztunk vele: egy felnőtt egy gyermek. Nekünk kényelmes volt. Hivatalosan az utazó személyek maximális száma 4, a fekhelyek száma 3. Mi a hátsó nagyobb ágyon aludtunk, ez 194*125cm, kicsit talán össze kellett bújnunk, de nem volt kényelmetlen. Az első ágy 160*70 cm, az autó elején alakítható ki, az ülőegységből, az asztalból és a vezető ülésből. A konyha és a fürdő rész kicsi, mint minden lakójárműben, de arra pont elég volt, hogy reggelit, vagy vacsit készítsünk. Elvileg meleg ételnek is nekiállhattunk volna a kétállásos kis tűzhelyen, de erre nem készültünk, így ilyen nem is volt. Különben is: a kempingekben sok helyen van konyha, azt használtuk mi is.

A hűtőbe is főként útravaló került. Tusolásra a kempingek fürdőhelyiségeit használtuk, de éjszaka jól jött a beépített WC, nem kellett a gyereket kísérgetni a sötét kempingen keresztül – mert persze nem volt hajlandó egyedül elsétálni, hiába nyolc éves mindjárt. Ha hosszabb útra mentünk volna és nem kempingben szállunk meg, biztosan jól jött volna a tusoló is.

Mindent összevetve nagyon praktikus, nagyon jól használható lakóautót mondhattunk magunkénak, ha csak rövid négy-öt napra is. Szerintem lesz folytatása még ennek a műfajnak a mi életünkben is.

Vélemény, hozzászólás?