GINOP-6.1.5-17-2018-00082 – Munkahelyi képzések támogatása nagyvállalatok munkavállalói számára
Munkahelyi képzések a Knaus Tabbert Kft. munkavállalói számára
A KNAUS TABBERT Kft. munkavállalói között is találhatóak olyan munkavállalók, akiknek képzettsége, képzettségi szintje elmarad a huszonegyedik században hasznos vagy szükséges szinttől. Mint minden munkaadónak, a jövőben Társaságunknak is egyre több szakmailag képzett, rész-szakmai képességekkel, valamint a kereskedelmi- és csapatmunka tevékenységhez szükséges fejlett társas- és egyéni kompetenciákkal rendelkező munkaerőre lesz szüksége. Korábbi felméréseink során munkavállalóink 94%-a jelezte igényét a szakmai fejlődésre, 97%-uk pedig az egyéni- és társas kompetenciák, kommunikációs- és konfliktuskezelő képességek fejlesztésének igényét jelezte. Teljes képzési tervünket a munkavállalók körében végzett igényfelmérésre alapoztuk.
A képzés főként a hátrányos helyzetű munkavállalók digitális kompetenciafejlesztésére irányul, alapszintű készségek elsajátítását tesszük lehetővé, melyek a mai munkaerőpiacon szinte elengedhetetlenek. A munkavállalók általános és szakmai ismereteinek bővítését célozzák, beleértve azokat a belső képzéseket, amelyek hozzájárulnak a folyamat és teljesítménymenedzsmenthez, a munkavégzés támogatásához, üzleti modell fejlesztéséhez, elektronikus ügyintézéshez, adatelemzési képességek javításához.
A képzések megnevezése
- Építő- és anyagmozgató gép kezelője
- Faipari gépkezelő és a Lakóautó/Lakókocsi szereléshez kapcsolódó tevékenységek belső képzések
- Kommunikációs, Organikus szervezetkialakítási, Krízis-management és LEAN alapkompetenciák vezetők számára
- Alapszintű problémakezelési, valamint kommunikációs, és konfliktuskezelési készségek fejlesztése közép- és művezetőknek
- Együttműködés fejlesztése – csapatépítés dolgozóknak
- Szolgáltatás fejlesztése – személyes hatékonyság fejlesztése
- Német nyelvi képzés
- Önállóan használom az informatikai eszközömet – IKER 2.
A projekt időtartama: 2019.02.15 – 2020.12.14.
A pályázati összeg: 62.880.000 forint.
A képzés részleteiről, ezen az aloldalon több alkalommal további tájékoztatást nyújtunk a képzés időtartama során
Fényképgaléria
Projekt szakmai beszámoló 2019.06.13.
A Knaus Tabbert Kft. munkavállalói számára eddig 9 képzést indítottunk el; 2 db Alapszintű problémakezelési, valamint kommunikációs, és konfliktuskezelési készségek fejlesztése képzést összesen 30 fő részvételével, 6 db Együttműködés fejlesztése – csapatépítés összesen 72 fő részére, valamint 1 db Kommunikációs, Organikus szervezetkialakítási, Krízismanagement és Lean alapkompetenciák képzést 13 fő részére. Eddig 115 fő képzésbe vonását valósítottuk meg, mely a teljes projektre vállalt létszám több, mint 38%-a.
Együttműködésben a Rétsági Foglalkoztatási Hivatallal két tájékoztató előadást tartottunk a potenciális célcsoporttagoknak, felhívást tettünk közzé a honlapunkon az álláskeresési járadékon lévők/elmúlt egy évben közfoglalkoztatott illetve inaktív státuszban lévő külsős résztvevők IKT képzéseinkre toborzásához, azonban megfelelő létszámú résztvevő hiányában az IKT képzést nem tudtuk a tervezett időben megkezdeni.
A német nyelvi képzés indításához a nyertes nyelviskolával a képzés előkészítését megkezdtük, azonban a képzés megkezdését a nyári szabadságolások miatt őszre halasztjuk.
A már lezárult képzések során a munkavállalók elégedettsége 80-100% közötti értéket mutat, hatékonynak tartják a szervezett képzéseket és jelezték igényüket további személyi fejlesztésre. A képzéseket mindenki befejezte, a tanúsítványt mindenki megszerezte.
Együttműködés fejlesztése – csapatépítés tréning a csapatépítés új módon történő megközelítése, amely a kis szigetek leépítésének eszközével fokozza a résztvevők közötti együttműködést, valamint új önismereti tudáshoz jutnak a részvevők, amit a későbbiekben alkalmazni tudnak vállalati közegben is a kommunikációjuk és vezetési képességeik fejlesztésére.
Kommunikációs, Organikus szervezetkialakítási, Krízismanagement és Lean alapkompetenciák képzés során a krízisek szerepét, feladatát, és értékét a fejlődésben, illetve Lean alapkompetenciákat fejlesztünk, amely hatékonyságnövekedést eredményez a termelésben.
Gyakorlatias, és a cég problémáira, működésére kiélezett konfliktuskezelési és szolgáltatás – személyes hatékonység fejlesztésre irányuló tréningeken a résztvevők elsajátítottak vezetési alapismereteket (felelősségvállalás, delegálás, konfliktusok felvállalása, kommunikáció, motiváció, stb.), mely azt eredményezi, hogy ezután sokkal bátrabban, nagyon önbizalommal tudják ellátni feladataikat.
Az eddigi képzések elvégzésével a projekt célja teljesül, a munkavállalók munkahelyi készségei és kompetenciáinak javulnak, mely hozzájárulhat a vállalkozás piaci versenyképességének növekedéséhez.
Projekt szakmai beszámoló 2020.07.10.
2020. február 15-én kezdődött projektünkben a tervezett 40 képzésből 31 képzést 480 fő részére sikerrel megvalósítottunk. A bevont munkavállalóink minden tagja sikeresen teljesítette a képzés elvárásait és ezzel 100%-al tudtuk teljesíteni a projekt során tanúsítványt szerzett résztvevők indikátorát. 98 nő és 193 férfi került bevonásra cégünk munkavállalói közül. Elégedettségi kérdőívek alapján a képzések sikeressége 4,8 átlag feletti.
A személyiség- és készségfejlesztő képzéseink mellett megvalósítottunk a projekten belüli első szakmai képzésünket is: A Faipari gépkezelő és a Lakóautó/Lakókocsi-szereléshez kapcsolódó tevékenységek című szakmai belső képzésen 100 fő munkavállalónk vett részt. Továbbképzés célja a következő kompetenciák elsajátítása volt:
- Munkahelyi alapkompetenciák kialakítása
- A lakóautó- és lakókocsiszereléssel kapcsolatos alapkompetenciák kialakítása
- Általános rálátás a Knaus gyár teljes gyártási folyamatára (Függetlenül a dolgozó konkrét munkakörétől)
- Az egyes részlegek közötti kommunikáció kialakítása
- Az egyes részlegek fejlesztése a visszajelzések, hozzászólások és segítő kérdések által, melyet a résztvevők tesznek fel a képzés során
- Előadási technikák megismerése, és a dolgozókkal egyfajta jövőkép láttatása, mely a karrierjüket tudatosan építőknek valódi lehetőség lehet az üzemben
- Problémafelismerő és megoldó gondolkodásmód meghonosítása
- Problémamegoldási technikák készség szintű elsajátítása
- Váratlan helyzetekre való felkészülés, ezek kezelése
- A sokszor csak egyemberes területek megosztása, redundánssá tétele
Munkavállalóink személyes- és szakmai kompetenciái nagy mértékben fejlődtek a projekt segítségével, ami hozzásegíti cégünket az előnyös piaci helyzet megtartásához és a további fejlődéshez.